Ovaj projektni prijedlog uključuje Nositelja projekta - Osnovnu školu Vladimir Nazor Virovitica; Projektnog partnera 1 - Hrvatski vrtić, osnovna i srednja škola i studentski dom "Miroslav Krleza" Pécs; i Projektnog partnera 2 - Glazbena škola Jan Vlašimsky Virovitica.
Projektna ideja temelji se na zajedničkoj suradnji s prekograničnom školom iz Barča. Ovim projektom mladi ljudi, posebice školska djeca imaju veliku priliku izgraditi novi oblik zajedničkog obrazovanja i dvojezičnosti kroz plesanje, igranje, pjevanje, igranje instrumenata, izlet i mnoge druge načine povezivanja hrvatskog i mađarskog naroda. Dobra je polazna točka i vrlo jaka želja svih triju škola da poboljšaju ove veze i potiču druge da rade na sličan način kao i oni.
Glavni izazov i temeljni problem koji ovaj projekt pridonosi jest riješiti problem izumiranja kulturne baštine, niskog zanimanja za ovo područje s obje strane granice, te popularnu pretpostavku da je folklor i kulturna hrabrost samo zanimanje starog naroda. Projekt uključuje aktivnosti poput organizacije kulturnih i glazbenih radionica za učenike i učitelje triju prekograničnih škola koje žele prevladati jezične barijere i barijere kulturne raznolikosti. Uključivanjem djece od 7 do 15 godina, zajedničke aktivnosti prekograničnih gradova stvorit će se zajednički kreativni prostor u kojem će mladi ljudi ukloniti zapreke za buduću suradnju i stvaranje zajedničkog društvenog i kulturnog prostora u budućnosti radi povećanja tolerancije i uzajamnog prihvaćanja. Ciljna skupina projekta je 500 učenika i 17 nastavnika tri prekogranične škole: 188 djece iz LB, 187 djece iz B1 i 125 djece iz B2 u dobi od 7 do 15 godina.
Opći je cilj projekta potaknuti komunikaciju kako bi se kulturno nasljedstvo prekograničnog područja prenijelo pomoću prijenosa tradicionalnih vrijednosti. Specifični ciljevi ovog projekta su: (1) formiranje suradnje između škola kako bi se poboljšala uloga škole i povećala specifična znanja o kulturnoj baštini; (2) omogućavanje nastavnicima i djeci da dvojezične kulturne baštine svog grada i teritorijalnog područja prenesu u dvojezične radionice (materijali će biti pripremljeni na jeziku nositelja aktivnosti, a prevođenje će biti simultano; (3) osnaživanje zajednice bez granica i jezične barijere kroz zajedničku promidžbu projekata; (4) razvoj knjige - Vodič kroz Grad Virovitica HU, HR, EN jezik, za promociju specifičnih znanja o kulturnoj baštini; i „Mini zbornik radova“ na HU-HR jeziku s ekstraktom na EN.
Očekuje se kako će projekt povećati razinu znanja i vještina u sviranju glazbenih instrumenata i učenja o kulturnim različitostima; povećati motivaciju djece i mladih organiziranjem glazbenih i kulturnih radionica; poboljšati znanja i vještine nastavnika i profesora kroz organizirane stručne radionice; povećati uključenost skupine djece s teškoćama u razvoju u daljnje obrazovanje i njihovu integraciju u društvo.
Kroz zajednički organizirane, razvijene i provedene aktivnosti korisnici projekta će dodatno jačati suradnju i sudjelovati u izradi novih projektnih prijedloga na zajedničkom sastanku ili radionicama. Održivost zajednički provedenih projektnih aktivnosti moguća je kroz rezultate projekta koji će biti temelj za budući razvoj ideja.
Ovaj projekt ima važan doprinos prekograničnoj suradnji između Hrvatske i Mađarske. Djeca i mladi ljudi koji još uvijek oblikuju svoje stavove su dobra osnova na kojima se može razviti zdrava dvojezična veza, a kasnije, ona može postati važna kulturna, društvena i gospodarska veza u budućnosti. Naravno, i građani Virovitice i Pečuha imat će svoju korist, jer će oni biti neizravno uključeni u ovaj projekt, ali sigurno će djeca biti nositelji jedne bolje i učinkovitije suradnje. Također, sudionici će naučiti više o prirodnim, kulturnim i povijesnim blagom koji povezuje ova dva naroda, a to će zacijelo poučavati djecu da očuvaju ove vrijednosti, posebno u području kulturne baštine.